Komunikat o błędzie

You must have JavaScript and cookies enabled in your browser to flag content.

O dramacie t. 1, t. 2, t. 3

176,00 zł
0

O dramacie. Od Arystotelesa do Goethego, t. 1 - 85,00 zł

O dramacie. Od Hugo do Witkiewicza, t. 2 - 80,00 zł

O dramacie. Od Sartre'a do Różewicza, t. 3 - 55,00 zł

 

Zamawiając wszystkie 3 tomy otrzymujesz 20% rabat

Oszczędzasz tym samym 44,00 zł (220,00 zł - 20% rabat)

Kategoria:

Autor: Eleonora Udalska

ISBN   978-83-7164-940-0
Wymiary 160x235 mm
Liczba stron 806+798+525
Rok wydania 2021

Tom 1

Przedmowa

Nota edytorska

 

C z ę ś ć p i e r w s z a

Starożytność i średniowiecze

 

R o z d z i a ł I

GRECJA I RZYM

Wstęp

Bibliografia

Arystoteles

Poetyka

Quintus Horatius Flaccus

Sztuka poetycka

Euanthius

Dramat, czyli o komedii

Donatus

O komedii

Diomedes

O tragedii i komedii

Platonios

Rożnice między gatunkami komedii

Rożnice stylow

(...)

ENCYKLOPEDIE I SŁOWNIKI ŚREDNIOWIECZNE

Hraban Maur

O Wszechświecie

Salomon

Glosy Salomona

Papias

Źrodłowe podstawy wiedzy

(...)

INSTRUKCJE DRAMATU RELIGIJNEGO

Św. Ethelwold

Prawidłowa jednomyślność zakonna

Jak należy odprawiać „Visitatio”

Honoriusz z Autun

Klejnot duszy

(...)

C z ę ś ć d r u g a

Czasy nowożytne

od XVI do początków XIX wieku

R o z d z i a ł I

WŁOCHY

Wstęp

Bibliografia

Francesco Robortello

Wyłożenie wszystkiego, co się tyczy sztuki komedii

Giambattista Giraldi Cinzio

Rozprawa, czyli list do Giulia Ponzio Ponzoniego o układaniu

komedii i tragedii

Giulio Cesare Scaliger

Poetyka w siedmiu księgach

(...)

HISZPANIA

Wstęp

Bibliografia

Bartolomé de Torres Naharro

Wstęp do „Propalladia”

Miguel de Cervantes Saavedra

Przemyślny szlachcic Don Kichote z Manchy

Rozważania o komedii

Juan de la Cueva

Wzor poetycki

(...)

POLSKA

Wstęp

Bibliografia

Maciej Kazimierz Sarbiewski

Księga IX. O tragedii i komedii, czyli Seneka i Terencjusz

Wacław Rzewuski

O nauce wierszopiskiej

Ignacy Krasicki

O regułach sztuki dramatycznej

Adam Kazimierz Czartoryski

Przedmowa do „Panny na wydaniu”

(...)

Indeks nazwisk

Indeks tytułów

 

Tom 2

Przedmowa do drugiego wydania

Nota edytorska

R o z d z i a ł I

NIEMCY I AUSTRIA

Wstęp 25

August Wilhelm Schlegel

O dialogu dramatycznym

O dramatyczności i teatralności

Ludwig Tieck

Traktowanie cudowności przez Szekspira

Friedrich Wilhelm Joseph Schelling

O tragedii

(...)

ANGLIA I IRLANDIA

Wstęp

Samuel Taylor Coleridge

Dramat grecki

Rozwoj dramatu

Ogolnie o dramacie i gustach publiczności

O cechach dramatow Szekspira

William Hazlitt

O komedii nowoczesnej

George Meredith

Pojęcie komedii i rola komizmu

Oscar Wilde

Przedmowa do „Portretu Doriana Gray’a”

(...)

FRANCJA

Wstęp

Madame de Staël

O literaturze rozpatrywanej w związkach z instytucjami społecznymi

O Niemczech

Benjamin Constant

Kilka refleksji o tragedii Wallenstein i o teatrze niemieckim

Stendhal

Racine i Szekspir

Victor Hugo

Przedmowa do dramatu Cromwell

Przedmowa do „Marii Tudor”

(...)

WŁOCHY

Wstęp

Ermes Visconti

Dialog o jedności miejsca i czasu w dramacie

Alessandro Manzoni

List do Pana C... O jedności czasu i miejsca w tragedii

Luigi Capuana

Paolo Ferrari

Achille Torelli

(...)

HISZPANIA

Wstęp

Mariano José de Larra

Dwa słowa

O przekładach

Manuel Tamayo y Baus

Prawda jako źrodło piękna w literaturze dramatycznej

Benito Pérez Galdós

Wstęp do „Skazanych”

Wstęp do „Duszy i życia”

Jacinto Benavente

Tworzywo dzieła dramatycznego

 

Tom 3

Przedmowa do drugiego wydania

Nota edytorska

R o z d z i a ł I

FRANCJA

Wstęp

Jean-Paul Sartre

Ku teatrowi sytuacji

Michel de Ghelderode

Rozmowy ostendyjskie

Eugene Ionesco

Doświadczenie teatralne

Samuel Beckett

Becket o sobie

(...)

ANGLIA

Wstęp

Terence Rattigan

Postacie tworzą dramat

Christopher Fry

Dlaczego piszę wierszem

John Osborne

Nazywają to krykietem

To okropne muzeum

(...)

NIEMCY, AUSTRIA I SZWAJCARIA

Wstęp

Friedrich Dürrenmatt

Problemy teatru

Tankred Dorst

Scena jest miejscem absolutnym

Peter Handke

Uwagi do moich sztuk mowionych

Manifest

O „Publiczności zwymyślanej

Max Frisch

Autor i teatr

(...)

WŁOCHY

Wstęp

Pier Paolo Pasolini

Manifest o nowy teatr

Giovanni Testori

Trzewia teatru

(...)

HISZPANIA

Wstęp

Antonio Buero Vallejo

Neorealizm i teatr

Tragizm

O tragedii

Alfonso Sastre

Spotkanie z realizmem

Noty autora

(...)

SZWECJA

Wstęp

Stig Dagerman

Repliki wejściowe

Katarina Frostenson

Wywiad z Katariną Frostenson

Ingmar Bergman

Monolog

(...)

ROSJA

Wstęp

Mikołaj Erdman

Intermedia do wodewilu D. Leńskiego Lew Guryczyn Siniczkin

Wsiewołod Wiszniewski

O tragedii

Leonid Leonow

O teatrze przyszłości

(...)

POLSKA

Wstęp

Andrzej Trzebiński

Z laboratorium dramatu

Jerzy Szaniawski

Dwa teatry

Witold Gombrowicz

Ślub. Idea dramatu

Tadeusz Różewicz

Akt przerywany

Przyrost naturalny

(...)

CZECHY

Wstęp

Milan Kundera

Posłowie do dramatu Klucze

Ivan Vyskočil

Kości

Małe gry

Vaclav Havel

Listy do Olgi

Zaoczne przesłuchanie

(...)

SŁOWACJA

Wstęp

Július Barč-Ivan

Spotkanie

Pisarz o sobie

Peter Karvaš

Nowe miejsce dramatu w literaturze

i w społeczeństwie